Informatie
108
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-108,bridge-core-2.4.7,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-23.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.0,vc_responsive
 

Informatie

Informatie Centrumplan Surhuisterveen

In opdracht van de gemeente Achtkarspelen voert Aannemingsbedrijf Witteveen Surhuisterveen het centrumplan van Surhuisterveen uit. De werkzaamheden starten eind september 2020 en worden afgerond in het najaar van 2021.

Door een werkgroep, bestaande uit vertegenwoordigers van ondernemersvereniging H&I Surhuisterveen, Plaatselijk Belang Surhuisterveen en de gemeente Achtkarspelen, is het centrumplan opgesteld. Het winkelhart van Surhuisterveen wordt heringericht zodat het voor langere tijd vooruit kan.

 

  • Er komt een eenduidig straatbeeld van het Torenplein tot aan de kruising van De Dellen met de Nije Jirden.

 

  • Over het volledige gedeelte wordt eenrichtingsverkeer ingesteld.

 

  • Naast het aanbrengen van nieuwe bestrating wordt een blauwe zone van twee uur ingesteld, gedurende de openingstijden van de winkels. Hierdoor komt meer doorstroming en dus meer parkeergelegenheid voor winkelend publiek.

 

  • In de winkelstraat komen parkeerplekken te vervallen. Deze worden aan de randen van het centrum gecompenseerd. Door het aanbrengen van bebording wordt de parkeerroute naar deze parkeerterreinen verbeterd.

 

  • Om de sfeer te verbeteren wordt meer beplanting aangebracht en het verblijfsgebied geoptimaliseerd.

Uitvoering en omgeving

Aannemingsbedrijf Witteveen Surhuisterveen levert hoge kwaliteit, zo ook bij de uitvoering van het centrumplan. Het projectteam van Witteveen Surhuisterveen heeft het doel om op alle facetten van de uitvoering een ruime voldoende te halen. Dat betekent dat het centrum van Surhuisterveen er decennia lang strak bij ligt en er tijdens de uitvoering duidelijk wordt georganiseerd en gecommuniceerd. Binnen de mogelijkheden en omstandigheden trachten wij de bereikbaarheid en veiligheid optimaal te houden voor ondernemers en winkelend publiek.

 

Via deze site houden wij u op de hoogte van relevante informatie, voortgang van de werkzaamheden en kunt u ons vragen stellen. De vragen en antwoorden worden op de site weergegeven. Onze uitvoerder en medewerkers zijn dagelijks op de projectlocatie aanwezig om de werkzaamheden te organiseren en uw uitvoeringstechnische vragen te beantwoorden. Daarnaast zorgt onze omgevingsmanager dat de omgeving op een dusdanige wijze wordt behandeld en geïnformeerd dat onbegrip en misverstanden worden geminimaliseerd.

 

Wij organiseren iedere donderdagmiddag in de even weken (dus 29 okt, 12 nov, 26 nov etc)  tussen 14:00 uur en 15:30 uur een inloopspreekuur in ons informatiecentrum (directiekeet). Tijdens het inloopspreekuur kunt u ook vragen stellen over het project en de voortgang. Tijdens het inloopspreekuur zijn de gemeente en aannemer beide aanwezig. De directiekeet staat op het terrein naast Lisa Faber bloemen & meer (De Dellen 27).

 

Uitvoerder: Tjeerd Epema, 06-54993892

Omgevingsmanager: Kevin Metze, 0512-361487